Η αναχώρηση Ελληνικής αποστολής έγινε την Κυριακή 8- 12- 2013 από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με την πτήση των 6:25 για το Μόναχο της Γερμανίας. Η άφιξη στο αεροδρόμιο του Μονάχου έγινε μετά από πτήση 2 ωρών. Παραμονή έως και τις 8:55 ώρα Γερμανίας και αναχώρηση της πτήσης για Στοκχόλμη Σουηδίας. Παραμονή έως τις 14:00 ώρα Σουηδίας και αναχώρηση της πτήσης για Turku της Φινλανδίας στις 15:50 ώρα Φινλανδίας. Υποδοχή από τον Φιλανδό συντονιστή και τους γονείς που φιλοξένησαν τους Έλληνες μαθητές. Μετάβαση στο ξενοδοχείο των καθηγητών και των μαθητών στις Φιλανδικές οικογένειες.

ΔΕΥΤΕΡΑ 9- 12-2013

  • 7:30 Μετάβαση με πούλμαν στο χωριό Piikio όπου ήταν και το σχολείο. Οι Έλληνες μαθητές ήρθαν στο σχολείο με τους Φιλανδούς συμμαθητές τους.
  • 8:15- 9:15 Συνάντηση στο γραφείο των καθηγητών του Φιλανδικού σχολείου.
  • 9:30 Υποδοχή των αποστολών και επίσημη τελετή έναρξης με τη παρουσία όλων των μαθητών του σχολείου και του διδακτικού προσωπικού. Χαιρετισμός από τον Διευθυντή του σχολείου και από εκπρόσωπο των τοπικών αρχών. Καλωσόρισμα από τον Φιλανδό καθηγητή- συντονιστή του προγράμματος Παρουσίαση από τις αποστολές των βίντεο ή Powerpoint που είχαν εκπονηθεί με θέμα τη χώρα, την πόλη και το σχολείο συμμετοχής στο πρόγραμμα.
  • 11:50- 12:20 Γεύμα στο σχολείο. Στη συνέχεια οι καθηγητές είχαν την πρώτη συνεδρίαση για το πρόγραμμα με θέμα: Επιβεβαίωση των ρόλων των χωρών όπως για παράδειγμα, η Φιλανδία το Παιδαγωγικό forum, η Ελλάδα το κουίζ, η Ρουμανία την ανταλλαγή mail μεταξύ των μαθητών. Επίσης παρουσιάστηκαν τα λογότυπα της κάθε χώρας και ο τρόπος που επιλέχτηκαν. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης των καθηγητών οι μαθητές των αποστολών ακολούθησαν το σχολικό πρόγραμμα των Φιλανδών συμμαθητών τους.
  • 14:50 Οι αποστολές πήραν μέρος στη παρουσίαση που είχαν ετοιμάσει οι Φιλανδοί μαθητές για τη χώρα τους, της Φιλανδικής κουλτούρας και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Στη συνέχεια οι μαθητές ακολούθησαν το πρόγραμμα των Φιλανδικών οικιγενειών και οι καθηγητές με το πούλμαν γυρίσαμε στο ξενοδοχείο.
  • 18:00 Παραδοσιακό Χριστουγεννιάτικο δείπνο για τους καθηγητές στο Maarian Kirkko(st Mary's medieval church ) όπου επισκεφτήκαμε και μία έκθεση από χειροποίητες φάτνες από όλο τον κόσμο

ΤΡΙΤΗ 10- 12- 2013

  • 7:50 Οι καθηγητές με πούλμαν από το ξενοδοχείο περνούν από το σχολείο και παραλαμβάνουν και του μαθητές των αποστολών και τους Φιλανδούς και ξεκινούν την επίσκεψη στο SybimarOY in Uusikaunki.
  • 10:00 Άφιξη στο ιχθυοτροφείο όπου μία καινούργια εταιρία χρησιμοποιεί τα απόβλητα των ψαριών για παραγωγή βιοκαυσίμων .Ξενάγηση στο χώρο .
  • 11:30 Γεύμα στην περιοχή.
  • 12:30 Επίσκεψη στο Suomen metsakeskus σε ένα Φιλανδικό δάσος όπου είδαμε πώς εκμεταλλεύονται οι Φιλανδοί τα ιδιωτικά δάση της χώρας τους. Είδαμε εξειδικευμένα μηχανήματα και κατάλληλα εξοπλισμένο προσωπικό που έκοβε , καθάριζε και κομμάτιαζε σε ισομήκη τμήματα τους επιλεγμένους κορμούς των δέντρων για την περαιτέρω χρησιμοποίηση τους από τον οικογένεια- ιδιοκτήτη του δάσους για εναλλακτικές μορφές ενέργειας.
  • 16:30 Επιστροφή στο ξενοδοχείο και οι μαθητές στο χωριό.

ΤΕΤΑΡΤΗ 11- 12-2013

  • 8:15 Με το πούλμαν καθηγητές και μαθητές ξεκινάμε για επίσκεψη στοLiedon vauhaliuua (παλιό κάστρο της περιοχής ). Ξενάγηση στο χώρο από τον Φιλανδό καθηγητή- συντονιστή .
  • 11:00 Επίσκεψη στο καθεδρικό ναό του Turku όπου όπου ξεναγηθήκαμε από ξεναγούς σε δύο ομάδες μέσα και έξω γύρω από το ναό .Στη συνέχεια και με τη συνοδεία των ίδιων ξεναγών επισκεφτήκαμε το Turku tuomiokirkko,τον μοναδικό οικισμό που σώθηκε από τη μεγάλη φωτιά του 1827 που τώρα λειτουργεί ως μουσειακός χώρος .
  • 13:00 Οι μαθητές ακολούθησαν τους συμμαθητές τους Φιλανδούς και συνέχισαν την ημέρα τους με το δικό τους πρόγραμμα , ενώ οι καθηγητές πήγαμε στο Honkapirtti in Ruissalo,ένα μεγάλο σπίτι που χτίστηκε από στρατιώτες κατά τη διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου .Εκεί φάγαμε παραδοσιακή Φιλανδικό γεύμα .
  • 15:00 Επιστροφή στο ξενοδοχείο
  • 18:00 Δείπνο σε κεντρικό παραδοσιακό εστιατόριο της πόλης όπου γνωρίσαμε και άλλους καθηγητές του σχολείου.

ΠΕΜΠΤΗ 12- 12- 2013

  • 7:45 Μετάβαση των καθηγητών στο σχολείο με το πούλμαν.
  • 8:15- 10:00 Συνάντηση με τους καθηγητές με θέμα συζήτησης τις δραστηριότητες της ομάδας για τους επόμενους μήνες μέχρι την επίσκεψη στην Ελλάδα. Έτσι παρουσιάστηκαν:
    1. από την Ρουμανία , ο τρόπος με τον οποίο θα έρθουν σε επαφή οι μαθητές των χωρών μέσω των mails,
    2. από Ελλάδα ο τρόπος που θα χρησιμοποιηθεί το κουίζ , πόσες ερωτήσεις θα περιέχει , ποιό θα είναι το είδος και το γνωστικό περιεχόμενο κάθε ερώτησης ,σε πόσο χρόνο θα απαντά κάθε χώρα και με ποιο τρόπο θα προκύπτει το φύλλο απαντήσεών της , ποιά χώρα και πότε θα δημιουργεί το δικό της κουίζ, πώς αυτό θα διανέμεται και θα βαθμολογείται από την Ελληνική ομάδα. Η Ελληνική αποστολή δεσμεύτηκε να στείλει ενημερωτικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τις ακριβείς οδηγίες της διενέργειας του κουίζ σ όλες τις χώρες έτσι όπως συναποφασίστηκαν στη ν συνάντηση αυτή , όπως και να ξεκινήσει πρώτη την διαδικασία ώστε πρακτικά να παραδειγματιστούν και οι άλλες χώρες
    3. από την Ισπανία, ο τρόπος με τον οποίο θα γίνουν οι βιντεοδιασκέψεις ανάμεσα στις 7 χώρες ανά ζεύγη και με συγκεκριμένα θέματα. Περιληπτικά και σύμφωνα με το φύλλο οδηγιών που μας μοιράστηκε κατά τη διάρκεια της συνάντησης ,ο Συντονιστής του Προγράμματος έχει ορίσει τα θέματα για συζήτηση οπότε οι χώρες μεταξύ τους αποφασίζουν την συγκεκριμένη ημερομηνία και την ώρα για την τηλεδιάσκεψη αφού πρώτα έχουν κάνει μία δοκιμαστική για να σιγουρευτούν ότι όλα θα πάνε καλά. Το θέμα που θα συζητήσουν τα τρία ζεύγη (Ελλάδα-Πολωνία, Ρουμανία ? Ισπανία, Φιλανδία Γερμανία) μέσα στον Ιανουάριο 2014 είναι ο τρόπος με τον οποίο η πόλη μας προστατεύει το περιβάλλον.

Την ίδια ώρα οι μαθητές βρίσκονταν στις φιλανδικές τάξεις.

  • 10:15- 11:45 Ξενάγηση στο σχολείο και στη συνέχεια επίσκεψη στις τάξεις όπου οι αποστολές παρουσίασαν τη χώρα τους και την κουλτούρα τους στους Φιλανδούς μαθητές και καθηγητές του σχολείου.
  • 11:30 Γεύμα στο σχολείο
  • 12:00 Οι μαθητές ασχολήθηκαν με την πυρογραφία όπου έφτιαξαν με τη βοήθεια των Φιλανδών συμμαθητών τους αναμνηστικά αντικείμενα για να τα πάρουν μαζί τους στην Ελλάδα. Οι καθηγητές συνέχισαν την συζήτησή τους με τον εμπλουτισμό του σχεδιασμού της ιστοσελίδας του προγράμματος όπου ο Τούρκος εταίρος και υπεύθυνος της ιστοσελίδας ζήτησε από τις αποστολές προτάσεις για βελτίωση. Επίσης συζητήθηκε η επόμενη κινητικότητα στην Ελλάδα .
  • 16:30- 21:00 Επίσκεψη στη φάρμα Kavallo, όπου έγινε παρουσίαση powerpoint της Αιόλικης Ενέργειας στη Φιλανδία και στη συνέχεια παρατέθηκε δείπνο .

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13- 12- 2013

  • 7:30 Νωρίς στο σχολείο για σχολική εορτή αφιερωμένη στη Santa Lucia .Παλιό Φιλανδικό έθιμο που έχει σχέση με τη πιο σκοτεινή εποχή του έτους.
  • 8:30 Οι μαθητές έφτιαξαν Χριστουγεννιάτικα εδέσματα στην αίθουσα της Οικιακής Οικονομίας και οι καθηγητές συζήτησαν με τους Φιλανδούς συναδέλφους για το εκπαιδευτικό σύστημα της κάθε χώρας και αντάλλαξαν ιδέες και παιδαγωγικές μεθόδους για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών των μαθητών τους. Επίσης δόθηκε ευκαιρία να ξεφυλλίσουμε τα Φιλανδικά σχολικά βιβλία και τη διδακτέα ύλη τους.
  • 10:00 Επίσκεψη στις υπόλοιπες τάξεις και γνωριμία και παρουσίαση των αποστολών στους Φιλανδούς μαθητές. Οι αποστολές συγκεκριμένα επισκέφτηκαν την αίθουσα της κοπτικής ραπτικής και πλεξίματος γι α τα κορίτσια και το εργαστήριο στο οποίο οι Φιλανδοί μαθητές μαθαίνουν στα αντίστοιχα μηχανήματα τις εργασίες ενός ξυλουργού.
  • 11:30 ? 12:00 Τελετή λήξης. Λόγω κακοκαιρίας και τεχνικών προβλημάτων που δημιούργησε στο σχολείο και σε όλη την περιοχή, δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη τελετή. Στη συνέχεια αποχαιρετήσαμε το Φιλανδικό σχολείο και τους Φιλανδούς συναδέλφους φεύγοντας με αναμνηστικά δώρα και τις καλύτερες εντυπώσεις.

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Το Φιλανδικό σχολείο ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις του με τον καλύτερο τρόπο. Η οργάνωση ήταν άριστη, το εργασιακό περιβάλλον ευχάριστο και ο σύλλογος διδασκόντων πολύ φιλικό και πρόθυμο.
Οι φιλοξενούμενες χώρες ήρθαμε σε επαφή με την κουλτούρα και τον πολιτισμό της Φιλανδίας. Οι μαθητές γνώρισαν άλλους Ευρωπαίους μαθητές, έζησαν τη Φιλανδική φιλοξενία και ενθουσιάστηκαν.
Επίσης μέσα από την επαφή τους με τους μαθητές των άλλων χωρών απόκτησαν εμπειρία στη Αγγλική Γλώσσα αφού ήταν η μοναδική κοινή γλώσσα επικοινωνίας και μίλησαν πολύ για την Ελλάδα στην οποία αρκετοί από τους μαθητές αλλά και καθηγητές έχουν επισκεφτεί κατά τη διάρκεια των διακοπών και έχουν τις καλύτερες αναμνήσεις.
Οι καθηγητές αποκτήσαμε εμπειρίες μέσα από τον τρόπο λειτουργίας του Φιλανδικού σχολείου και πήραμε αρκετές ιδέες και για τι δικό μας Ελληνικό σχολείο. Ανταλλάξαμε απόψεις για τις εκπαιδευτικές παιδαγωγικές μεθόδους που ακολουθούν οι Ευρωπαίοι συνάδελφοι σε ότι αφορά γενικά την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και ειδικότερα για τα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες.