Το 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής στη διάρκεια των ετών 2017–2019 συμμετείχε σε συνεργασία με σχολεία του εξωτερικού σε Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με τίτλο «Reach Out and lend a helping hand : Humanity Has No Borders», υπό την αιγίδα του προγράμματος Erasmus+.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2017και ολοκληρώθηκε τις 31 Αυγούστου 2019 Τα σχολεία που συμμετείχαν ήταν

  • Willy-Brandt-Gesamtschule Kerpen, Germany
  • ZONGULDAK-DEVREK 75. YIL CUMHURIYET ORTAOKULU, TURKEY
  • CSG Buitenveldert ,Netherlands
  • Osnovno uciliste "Krste Misirkov" Skopje, North Macedonia
  • ISTITUTO COMPRENSIVO VIA MATTEOTTI 11, ITALY
  • T.C. KDZ.EREGLI KAYMAKAMLIGI IBRAHIM-SUHEYLA IZMIRLI FEN LISESI , TURKEY

Στόχος των προγραμμάτων Erasmus+, όσον αφορά την σχολική εκπαίδευση, είναι να προωθήσουν τις εκπαιδευτικές καινοτομίες, τη συνεργασία με σχολεία του εξωτερικού, τις ανταλλαγές εκπαιδευτικών και μαθητών.

mobility in greece10

Πρωταρχικός στόχος του προγράμματος «Reach Out and lend a helping hand : Humanity Has No Borders», ήταν να εξετάσει τα φαινόμενα της μετανάστευσης και της προσφυγιάς και τις αιτίες που τα προκαλούν.

Με τη βοήθεια κινήτρων κινητικότητας, εκπαιδευτικών ανταλλαγών, πολυγλωσσίας και επιχειρηματικότητας, το έργο ενθάρρυνε και ενέπνευσε τους μαθητές να είναι ηθικά υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες, τα σχολεία και οι κοινότητες να έχουν μεγαλύτερη κατανόηση και ενσυναίσθηση σε ό,τι αφορά την κατάσταση των προσφύγων, δημιουργώντας μακροπρόθεσμες συμπράξεις και φιλανθρωπικό έργο μεταξύ των μαθητών, των σχολείων, των τοπικών οργανώσεων και των προσφύγων.

Κατά τη διάρκεια των δύο ετών του προγράμματος , οι μαθητές και οι καθηγητές είχαν την ευκαιρία να δουλέψουν μαζί εφαρμόζοντας τη μεθοδολογία της μη τυπικής μάθησης ως μια καλή πρακτική στην εκπαίδευση σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτή η αξέχαστη εμπειρία ήταν μια εποικοδομητική διάδραση μεταξύ σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών που έγινε παρακαταθήκη για τη δημιουργία νέων συνεργασιών στο μέλλον.

Η επίσκεψη στα σχολεία εταίρους και η συμμετοχή σε πολυπολιτισμικές συναντήσεις έδωσε στους μαθητές μας τη μοναδική ευκαιρία να μάθουν για τον πολιτισμό της χώρας υποδοχής.

 

Στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας έλαβε χώρα η 1η Διακρατική Συνάντηση των συντονιστών και εκπαιδευτικών του Ευρωπαϊκού Προγράμματος από τις 22-01-2018 ως 25-01-2018 και ο κύριος σκοπός της συνάντησης ήταν να καθοριστούν οι βασικοί άξονες του project.

Στα Σκόπια της Βόρειας Μακεδονίας πραγματοποιήθηκε η 1η κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ από τις 19 Μαρτίου 2018 έως τις 23 Μαρτίου 2018. Τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι καθηγήτριες ήρθαν σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα των Σκοπίων συμμετέχοντας στo καθημερινό πρόγραμμα διδασκαλίας στο σχολείο υποδοχής .Έγιναν εργαστήρια (Workshopς) με τίτλο "Priorities” και “Similar αnd different” και απονεμήθηκαν αναμνηστικά μετάλλια “Tolerance Medals” για να θυμόμαστε το θέμα και το project.

Στην Καισαριανή πραγματοποιήθηκε η 2 η κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ από τις από 1-10-2018 ως 5-10-2018. Οι φιλοξενούμενοι έζησαν την Ελληνική φιλοξενία, ήρθαν σε επαφή με τον Ελληνικό πολιτισμό, ενημερώθηκαν για την επικαιρότητα και τις εκπαιδευτικές μας πολιτικές και τις δράσεις της χώρας μας που αφορούν το προσφυγικό πρόβλημα. Η εβδομάδα αυτή έδωσε ένα αέρα ανανέωσης στο σχολείο μας και στον τόπο μας, διεύρυνε τους ορίζοντές μας, πρόσφερε εμπειρίες, γνώσεις και προβληματισμούς.

Στo Κέρπεν της Γερμανίας πραγματοποιήθηκε η 3η κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών του Ευρωπαϊκού Προγράμματος από τις 11 Φεβρουαρίου 2019 έως τις 15 Φεβρουαρίου 2019. Εκεί οι μαθητές παρακολούθησαν δύο πολύ ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις από μέλη του μεγαλύτερου γερμανικού, μη κερδοσκοπικού οργανισμού για τους πρόσφυγες, Kolping-Netzwerk für Geflüchtete. Στη συνέχεια εργάστηκαν στοTwin space όπου και ανάρτησαν τις εμπειρίες τους από την επίσκεψη στην Γερμανία και τις σκέψεις τους πάνω στις αξίες, τους στόχους και τις προοπτικές που αναπτύχθηκαν για το προσφυγικό ζήτημα, μέσα από τις κοινές μας δράσεις. Οι καθηγητές είχαν σύσκεψη για τον προγραμματισμό των εργασιών που πρέπει να ολοκληρωθούν για την αποπεράτωση του project..

Στο Κάβε της Ιταλίας πραγματοποιήθηκε η 4η κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ από τις 18 Μαρτίου 2019 έως τις 22 Μαρτίου 2019. Τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγήτριες συνεργάστηκαν εποικοδομητικά με τις αποστολές των άλλων χωρών και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ πάνω στο προσφυγικό ζήτημα. Στη διάρκεια της εβδομάδας Erasmus+ , οι μαθητές χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα κατόρθωσαν να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες τους στην επικοινωνία. Όλοι είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς και κουλτούρες, νοοτροπίες και ήθη.

Η τελευταία Διακρατική συνάντηση των συντονιστών και των εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη από τις 29-6-2019 έως τις 2-7-2019 και ο κύριος στόχος ήταν η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, των στόχων και των επιπτώσεων του έργου και σύνταξη της τελικής έκθεσης, Τα αποτελέσματα του προγράμματος, οι καλές πρακτικές που εφαρμόστηκαν, οι δράσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών είναι αναρτημένα στο site http://humanityhasnoborders.com/ και πραγματικά φανερώνουν την αξία που έχει η συμμετοχή του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ «Reach Out and lend a helping hand : Humanity Has No Borders» για τους μαθητές , εκπαιδευτικούς , γονείς, τοπική κοινωνία και για τη χώρα. Η εμπειρία αυτή παραμένει ως πολύτιμος θησαυρός στο σχολείο μας αλλά και στην ευρύτερη σχολική κοινότητα του τόπου μας.

Η υλοποίηση του προγράμματος μας χάρισε πολλές συγκινήσεις. Οι μαθητές μας και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, ήρθαν σε επαφή με παιδιά και εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες, με διαφορετική κουλτούρα, διαφορετική γλώσσα και νοοτροπία. Η επικοινωνία ήταν άριστη. Αναπτύχθηκαν σχέσεις φιλίας, συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Το επίπεδο δράσεων και προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν ήταν πολύ υψηλού επιπέδου και δόθηκε η ευκαιρία σε όλους τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν δεξιότητες, να αποκομίσουν εμπειρίες και να δημιουργήσουν φιλίες που θα τους συνοδεύουν στο υπόλοιπο της ζωής τους.

Είμαι αισιόδοξη ότι, με το πέρασμα του χρόνου η επίδραση του προγράμματος στις ψυχές όλων όσων εργάστηκαν για την πραγματοποίηση και ολοκλήρωσή του, θα ανοίξει ένα νέο παράθυρο σε ένα πιο ασφαλές, δημοκρατικό σχολείο και κατ' επέκταση σε ένα πιο ειρηνικό κόσμο.

Η ικανοποίηση μας από την συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα Erasmus+ είναι μεγάλη και θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους συνέβαλαν στην ολοκλήρωση του προγράμματος Erasmus+ και ειδικότερα τους παρακάτω φορείς για την προσφορά τους στην καλή οργάνωση και διεκπεραίωση των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν καθ όλη τη διετία 2017-2019 όπως και στη συνάντηση όλων των ξένων αποστολών της σύμπραξης στο 2 ο Γυμνάσιο Καισαριανής.

Όλους τους εμπλεκόμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς και το προσωπικό των εργαζομένων του σχολείου μας που συνεργάστηκαν για την υλοποίηση του προγράμματος. Τους γονείς των μαθητών του σχολείου μας,Το Δήμο Καισαριανής (για την Ξενάγηση των ξένων αποστολών στο σκοπευτήριο Καισαριανής) και ειδικότερα την πρώην μαθήτριά μας Γκαρτσοπούλου Άννα.
Την κα Τριανταφύλλου Σοφία και την Διαδικτυακή Εφημερίδα της «΄Ομορφη Καισαριανή» (για την συμμετοχή και την βοήθειά της στην δημιουργία της ταινίας «Ταξίδι δίχως σύνορα» για το πρόγραμμα
Erasmus+)

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Την κα Κατερίνα Αλεξιάδη

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ

Την Ανοιχτή Δομή Φιλοξενίας Προσφύγων του Ελαιώνα

Την Υπηρεσία Αγωγής Υγείας του Ε.Ε.Σ. και ειδικότερα

Την κα Αμαλία Λεντζή, νοσηλεύτρια-εκπαιδεύτρια της Υπηρεσίας «Αγωγή Υγείας» του τομέα Νοσηλευτική του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.

 Το παρόν δελτίο αποτελεί ελάχιστη ένδειξη εκτίμησης στην αξιόλογη και αξιέπαινη προσφορά όλων σας.
Προσβλέπουμε στην εθελοντική σας αρωγή μελλοντικά.

Οδεύοντας προς την λήξη του προγράμματος πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνάντηση των εκπαιδευτικών του project Erasmus+ στις 1-3 Ιουλίου στην Κωνσταντινούπολη.

Την πρώτη μέρα μετά από εκτενείς συζητήσεις και αφού η κάθε χώρα παρουσίασε τα επιμέρους αποτελέσματα, τις εργασίες και το παραχθέν έργο προσπαθήσαμε να εκτιμήσουμε και να αξιολογήσουμε το όλο πρότζεκτ.

Τη δεύτερη μέρα κάναμε το λεπτομερή σχεδιασμό για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρότζεκτ, ώστε η διάδοση του έργου να συνεχιστεί και μετά το πέρας του προγράμματος.

Την Τρίτη και τελευταία μέρα επικεντρωθήκαμε στη σύνθεση και στο γράψιμο της τελικής έκθεσης σχετικά με τα συμπεράσματα και τα αποτελέσματα του Erasmus+ Project.

Και τέλος, αλλά εξίσου σημαντικά η μέρα έληξε με ένα θερμό αποχαιρετισμό μεταξύ των παρευρισκομένων μελών του λήγοντος Project που μας έφερε όλους μαζί στον ίδιο τόπο για ένα κοινό σκοπό!

Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος: Reach Out and lend a helping hand. Humanity has no Borders.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

Μέσα από τις εβδομαδιαίες συναντήσεις της ομάδας Εράσμους δημιουργήθηκαν  τα Wall Panels και το Website. Ο εμπλουτισμός τους θα γίνεται σταθερά καθ όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Επίσης τα παιδιά έκαναν εργασίες με θέμα «Τι είναι πρόσφυγας και τι είναι μετανάστης»

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2017

Χρησιμοποιώντας την μέθοδο του καταιγισμού ιδεών και ενθαρρύνοντας την δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών δημιουργήσαμε το Λογότυπο του προγράμματος. Επίσης τα παιδιά έκαναν εργασίες με θέμα: Εκπαίδευση προσφύγων και Κέντρα υποδοχής προσφύγων στην Ελλάδα».

 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2017

Δημιουργήσαμε το σλόγκαν του προγράμματος και  ετοιμάσαμε την Αφίσα που πληροφορεί για το θέμα του προγράμματος με σκοπό τη διάχυση και τη διάδοσή του.

Τραγούδια και μουσικές σχετικά με προσφυγιά.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2017

Τα παιδιά σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος ενημερώνονται για το προσφυγικό ζήτημα μέσα από βιωματικά παιχνίδια, μελέτη άρθρων βιβλίων, συζητήσεις, παρακολούθηση ταινιών , κτλ.  Αυτό το μήνα έγραψαν εκθέσεις με θέμα «With Courage Let Us Unite» με   τις παρατηρήσεις τους για την προσφυγική κρίση και με τις λύσεις που προτείνουν σχετικά με αυτή.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2018

Eπίσκεψη  στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Face Forward….into my home) και παρακολούθηση διαδραστικού προγράμματος  και βιωματικών εργαστηρίων αφήγησης στα οποία πρόσφυγες αφηγούνται προσωπικές ιστορίες.

Τα παιδιά δημιούργησαν ζωγραφιές με θέμα «Different Pasts, Shared Futures».

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση εκπαιδευτικών στο Άμστερνταμ.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2018

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά μέσω διαφορετικών δραστηριοτήτων έρχονται σε επαφή με πρόσφυγες προκειμένου να αποκτήσουν ενσυναίσθηση και να αντιληφθούν το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις. Έγραψαν σύντομες ιστορίες με θέμα «Reach Out – Without Borders».

ΜΑΡΤΙΟΣ 2018

Μετά από έρευνα  που πραγματοποιήσαμε σχετική με τα δικαιώματα των προσφύγων  τα παιδιά επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους δημιούργησαν ένα πόστερ για τα δικαιώματα των προσφύγων. Δεύτερη μετακίνηση στα Σκόπια. Τα παιδιά δημιούργησαν βίντεο με θέμα «Παρουσιάζω το σχολείο μου, την Καισαριανή και την Ελλάδα» το οποίο προβλήθηκε στην τελετή έναρξης στα Σκόπια.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2018

Εργασία με θέμα «Πρόσφυγες που άλλαξαν τον κόσμο» Τα παιδιά μέσα από έρευνα βρήκαν παραδείγματα προσφύγων που κατάφεραν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες  και να συμβάλλουν και στην πρόοδο του κόσμου.

ΜΑΙΟΣ 2018

Αναζήτηση και έρευνα οργανισμών καθώς και κυβερνητικών, δημόσιων και ιδιωτικών φορέων που στέκονται αλληλέγγυοι στους  πρόσφυγες.

Επίσκεψη στο κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων στον Ελαιώνα και παρακολούθηση εκδήλωσης προσφυγοπαίδων.

Επίσκεψη στο Ινστιτούτο Παστέρ και παρακολούθηση προγράμματος « Το Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ παστεριώνει το μικρόβιο της ξενοφοβίας» με τη συμμετοχή παιδιών από το Κέντρο  Φιλοξενίσς Προσφύγων στον Ελαιώνα»

ΙΟΥΝΙΟΣ 2018

Παρακολούθηση ταινιών που αφορούν πρόσφυγες και μετανάστες, και βιωματικές δραστηριότητες βασιζόμενες στις υποθέσεις των ταινιών.

Γράψιμο σεναρίου και αρχή γυρισμάτων της ταινίας με τίτλο «Ταξίδι χωρίς σύνορα».

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018

Προετοιμασία για την  LTT activity που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο στην Ελλάδα.

Ολοκλήρωση γυρισμάτων της ταινίας «Ταξίδι χωρίς σύνορα».

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2018

Πραγματοποίηση της μετακίνησης όλων των ομάδων Εράσμους στην Ελλάδα.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018

Προετοιμασία του ημερολογίου 2019 που είναι σχετικό με το πρότζεκτ

Προετοιμασία βιντεοπαρουσίασης για την μετακίνηση στην Τουρκία τον Δεκέμβριο.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018

Μετακίνηση για την LTT activity στην Τουρκία.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

Συνέχιση δραστηριοτήτων εμπλουτισμού περιπτέρου, σαιτ.

Δημιουργία βιντεοπαρουσίασης για την μετακίνηση στην Γερμανία.

Φεβρουάριος 2019

Προετοιμασία και πραγματοποίηση της 3ης Κινητικότητας μαθητών και εκπαιδευτικών στο Κερπεν της Γερμανίας (11 έως 15 / 2 / 2019)

Μάρτιος 2019

Προετοιμασία και πραγματοποίηση της 4ης Κινητικότητας στο Κάβε της Ιταλίας ( 18 έως 22 / 3 / 2019)

Απρίλιος 2019

Δημιουργία flashcards με θέμα τα δικαιώματα των προσφύγων

Μάιος 2019

Ανάπτυξη των σκέψεων και των συναισθημάτων μεταξύ των μαθητών μέσα από συζητήσεις και βιωματικές δραστηριότητες για την μέχρι τώρα πορεία του προγράμματος.

Ιούνιος 2019

Προετοιμασία για την Τελική συνάντηση του προγράμματος στην Κωνσταντινούπολη, Τουρκία.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Για την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ  της Ελληνικής ομάδας  και των ομάδων των υπόλοιπων χωρών:

Δημιουργήθηκε σελίδα στο  Facebook  με επωνυμία «Humanity has no borders” όπου ανταλλάσσονται απόψεις μεταξύ των εταίρων.

Επίσης έχει δημιουργηθεί επίσημη ιστοσελίδα

( http://www.humanityhasnoborders.com) όπου αναρτώνται πληροφορίες από τον υπεύθυνο συντονιστή σχετικά με την εξέλιξη του προγράμματος.

Τόσο οι εκπαιδευτικοί,όσο και οι γονείς και η τοπική κοινωνία ενημερώνονται και από την ιστοσελίδα του σχολείου (http://2gym-kaisar.att.sch.gr/site/)

Εντυπώσεις των μαθητών απο την επίσκεψη στον προσφυγικό καταυλισμό του Ελαιώνα

Στη Ιταλία πραγματοποιήθηκε η 4η κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “Reach out and lend a helping hand: Humanity has no borders” στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος το 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής για τα σχολικά έτη 2017-18 και 2018-19 και οι παρακάτω χώρες: ΓΕΡΜΑΝΙΑ (συντονίστρια χώρα), ΟΛΛΑΝΔΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και ΤΟΥΡΚΙΑ.italy01

Η συνάντηση διήρκεσε από τις 18 Μαρτίου 2019 έως τις 22 Μαρτίου 2019. Τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγήτριες κ. Παπαπαναγιώτου Ελένη (ΠΕ80, Υποδιευθύντρια και συντονίστρια του προγράμματος) και κ. Σκαρλάτου Μαρία  (ΠΕ03)  συνεργάστηκαν εποικοδομητικά με τις αποστολές των άλλων χωρών πάνω στο προσφυγικό ζήτημα.

Τη  πρώτη ημέρα  Δευτέρα  18-3-2019 συναντηθήκαμε όλες οι ξένες αποστολές  στο Iταλικό  σχολείο INSTITUTO COMPRENSIVO στο  Κάβε της Ιταλίας . Μέσα σε ευχάριστο κλίμα έγινε η γνωριμία των ξένων αποστολών  με όλα τα μέλη της Ιταλικής  παιδαγωγικής ομάδας Erasmus +. Την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκε επίσημη τελετή  έναρξης και καλωσόρισμα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου του Κάβε, όπου καθηγητές και μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες που αφορούσαν το προσφυγικό θέμα στο παρελθόν και το παρόν. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Παλεστρίνας, το μουσείο και την Αρχαία πόλη.

Την  επόμενη ημέρα Τρίτη 19—3--2019 αφού ταξιδέψαμε 40 χιλιόμετρα επισκεφτήκαμε τη Ρώμη και ξεναγηθήκαμε στο Κολοσσαίο, το  Ρωμαϊκό Forum και το Ιστορικό Μουσείο της Ελευθερίας.

 Την Τετάρτη  20-3-2019 το πρωί καθηγητές και μαθητές από όλες τις αποστολές συμμετείχαμε σε σεμινάριο στο σχολείο το οποίο είχε διοργανωθεί από την  Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ και αφορούσε το προσφυγικό ζήτημα και μετά το μεσημέρι επισκεφτήκαμε τη πόλη Tivoli και  The Renaissance Villa d' Este.

Την Πέμπτη  21-3-2019 ταξιδέψαμε και πάλι στη Ρώμη όπου επισκεφτήκαμε το Βατικανό και τις πιο σημαντικές πλατείες και δρόμους της Ρώμης( Pantheon, Piazza Navona, Fontana di Trevi).

Την  τελευταία ημέρα  Παρασκευή 22-3-2019 οι μαθητές συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο κλειστό Γυμναστήριο του σχολείου στο Κάβε και ακολούθησε μέσα σε κλίμα συγκίνησης και χαράς η απονομή των αναμνηστικών διπλωμάτων.

 Μετά το μεσημέρι επισκεφτήκαμε το Γεωπαλαιοντολογικό Μουσείο  στο λόφο Rocca di Cave και το πλανητάριο της Πόλης.italy02

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

Στη διάρκεια της εβδομάδας  Erasmus+ , οι μαθητές χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα κατόρθωσαν να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες τους στην επικοινωνία. Όλοι είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς και κουλτούρες, νοοτροπίες και ήθη.italy03