Εντυπώσεις των μαθητών απο την επίσκεψη στον προσφυγικό καταυλισμό του Ελαιώνα

Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος: Reach Out and lend a helping hand. Humanity has no Borders.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

Μέσα από τις εβδομαδιαίες συναντήσεις της ομάδας Εράσμους δημιουργήθηκαν  τα Wall Panels και το Website. Ο εμπλουτισμός τους θα γίνεται σταθερά καθ όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Επίσης τα παιδιά έκαναν εργασίες με θέμα «Τι είναι πρόσφυγας και τι είναι μετανάστης»

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2017

Χρησιμοποιώντας την μέθοδο του καταιγισμού ιδεών και ενθαρρύνοντας την δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών δημιουργήσαμε το Λογότυπο του προγράμματος. Επίσης τα παιδιά έκαναν εργασίες με θέμα: Εκπαίδευση προσφύγων και Κέντρα υποδοχής προσφύγων στην Ελλάδα».

 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2017

Δημιουργήσαμε το σλόγκαν του προγράμματος και  ετοιμάσαμε την Αφίσα που πληροφορεί για το θέμα του προγράμματος με σκοπό τη διάχυση και τη διάδοσή του.

Τραγούδια και μουσικές σχετικά με προσφυγιά.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2017

Τα παιδιά σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος ενημερώνονται για το προσφυγικό ζήτημα μέσα από βιωματικά παιχνίδια, μελέτη άρθρων βιβλίων, συζητήσεις, παρακολούθηση ταινιών , κτλ.  Αυτό το μήνα έγραψαν εκθέσεις με θέμα «With Courage Let Us Unite» με   τις παρατηρήσεις τους για την προσφυγική κρίση και με τις λύσεις που προτείνουν σχετικά με αυτή.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2018

Eπίσκεψη  στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Face Forward….into my home) και παρακολούθηση διαδραστικού προγράμματος  και βιωματικών εργαστηρίων αφήγησης στα οποία πρόσφυγες αφηγούνται προσωπικές ιστορίες.

Τα παιδιά δημιούργησαν ζωγραφιές με θέμα «Different Pasts, Shared Futures».

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση εκπαιδευτικών στο Άμστερνταμ.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2018

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά μέσω διαφορετικών δραστηριοτήτων έρχονται σε επαφή με πρόσφυγες προκειμένου να αποκτήσουν ενσυναίσθηση και να αντιληφθούν το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις. Έγραψαν σύντομες ιστορίες με θέμα «Reach Out – Without Borders».

ΜΑΡΤΙΟΣ 2018

Μετά από έρευνα  που πραγματοποιήσαμε σχετική με τα δικαιώματα των προσφύγων  τα παιδιά επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους δημιούργησαν ένα πόστερ για τα δικαιώματα των προσφύγων. Δεύτερη μετακίνηση στα Σκόπια. Τα παιδιά δημιούργησαν βίντεο με θέμα «Παρουσιάζω το σχολείο μου, την Καισαριανή και την Ελλάδα» το οποίο προβλήθηκε στην τελετή έναρξης στα Σκόπια.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2018

Εργασία με θέμα «Πρόσφυγες που άλλαξαν τον κόσμο» Τα παιδιά μέσα από έρευνα βρήκαν παραδείγματα προσφύγων που κατάφεραν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες  και να συμβάλλουν και στην πρόοδο του κόσμου.

ΜΑΙΟΣ 2018

Αναζήτηση και έρευνα οργανισμών καθώς και κυβερνητικών, δημόσιων και ιδιωτικών φορέων που στέκονται αλληλέγγυοι στους  πρόσφυγες.

Επίσκεψη στο κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων στον Ελαιώνα και παρακολούθηση εκδήλωσης προσφυγοπαίδων.

Επίσκεψη στο Ινστιτούτο Παστέρ και παρακολούθηση προγράμματος « Το Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ παστεριώνει το μικρόβιο της ξενοφοβίας» με τη συμμετοχή παιδιών από το Κέντρο  Φιλοξενίσς Προσφύγων στον Ελαιώνα»

ΙΟΥΝΙΟΣ 2018

Παρακολούθηση ταινιών που αφορούν πρόσφυγες και μετανάστες, και βιωματικές δραστηριότητες βασιζόμενες στις υποθέσεις των ταινιών.

Γράψιμο σεναρίου και αρχή γυρισμάτων της ταινίας με τίτλο «Ταξίδι χωρίς σύνορα».

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018

Προετοιμασία για την  LTT activity που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο στην Ελλάδα.

Ολοκλήρωση γυρισμάτων της ταινίας «Ταξίδι χωρίς σύνορα».

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2018

Πραγματοποίηση της μετακίνησης όλων των ομάδων Εράσμους στην Ελλάδα.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018

Προετοιμασία του ημερολογίου 2019 που είναι σχετικό με το πρότζεκτ

Προετοιμασία βιντεοπαρουσίασης για την μετακίνηση στην Τουρκία τον Δεκέμβριο.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018

Μετακίνηση για την LTT activity στην Τουρκία.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

Συνέχιση δραστηριοτήτων εμπλουτισμού περιπτέρου, σαιτ.

Δημιουργία βιντεοπαρουσίασης για την μετακίνηση στην Γερμανία.

Φεβρουάριος 2019

Προετοιμασία και πραγματοποίηση της 3ης Κινητικότητας μαθητών και εκπαιδευτικών στο Κερπεν της Γερμανίας (11 έως 15 / 2 / 2019)

Μάρτιος 2019

Προετοιμασία και πραγματοποίηση της 4ης Κινητικότητας στο Κάβε της Ιταλίας ( 18 έως 22 / 3 / 2019)

Απρίλιος 2019

Δημιουργία flashcards με θέμα τα δικαιώματα των προσφύγων

Μάιος 2019

Ανάπτυξη των σκέψεων και των συναισθημάτων μεταξύ των μαθητών μέσα από συζητήσεις και βιωματικές δραστηριότητες για την μέχρι τώρα πορεία του προγράμματος.

Ιούνιος 2019

Προετοιμασία για την Τελική συνάντηση του προγράμματος στην Κωνσταντινούπολη, Τουρκία.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Για την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ  της Ελληνικής ομάδας  και των ομάδων των υπόλοιπων χωρών:

Δημιουργήθηκε σελίδα στο  Facebook  με επωνυμία «Humanity has no borders” όπου ανταλλάσσονται απόψεις μεταξύ των εταίρων.

Επίσης έχει δημιουργηθεί επίσημη ιστοσελίδα

( http://www.humanityhasnoborders.com) όπου αναρτώνται πληροφορίες από τον υπεύθυνο συντονιστή σχετικά με την εξέλιξη του προγράμματος.

Τόσο οι εκπαιδευτικοί,όσο και οι γονείς και η τοπική κοινωνία ενημερώνονται και από την ιστοσελίδα του σχολείου (http://2gym-kaisar.att.sch.gr/site/)

Στη Γερμανία πραγματοποιήθηκε η 3η κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “Reach out and lend a helping hand: Humanity has no borders” στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος το 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής για τα σχολικά έτη 2017-18 και 2018-19 και οι παρακάτω χώρες: ΓΕΡΜΑΝΙΑ (συντονίστρια χώρα), ΟΛΛΑΝΔΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και ΤΟΥΡΚΙΑ.germany01

Η συνάντηση διήρκεσε από τις 11 Φεβρουαρίου 2019 έως τις 15 Φεβρουαρίου 2019. Τόσο οι μαθητές/ τριες όσο και οι καθηγήτριες κ. Παπαπαναγιώτου Ελένη (ΠΕ80, Υποδιευθύντρια και συντονίστρια του προγράμματος) και κ. Βαμβακά Ευαγγελία (ΠΕ01) ήρθαν σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα της Γερμανίας και συνεργάστηκαν εποικοδομητικά με τις αποστολές των άλλων χωρών πάνω στο προσφυγικό ζήτημα.

Την πρώτη μέρα (11-2-2019) το πρωί φτάσαμε στο γερμανικό σχολείο Willy Brandt Gesamtschule στο Κέρπεν. Ξεναγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις του σχολείου και στη συνέχεια η διευθύντρια Ms Biehler, απηύθυνε χαιρετισμό στις αποστολές και μας καλωσόρισε στη Γερμανία. Ακολούθησαν δραστηριότητες αλληλογνωριμίας (ice braking activities) έτσι ώστε οι μαθητές να πλησιάσουν ο ένας τον άλλο, να ενθαρρυνθούν να μιλήσουν ελεύθερα για τον εαυτό τους και να προαχθεί η ανεκτικότητα απέναντι στη διαφορετικότητα. Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα έγιναν οι παρουσιάσεις των συμμετεχόντων χωρών και ακολούθησαν αθλητικές δραστηριότητες για τους μαθητές και συνεδρίαση για τους καθηγητές, προκειμένου να ενημερωθούν για το πρόγραμμα της επίσκεψης στη Γερμανία. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε ένα αθλητικό κέντρο και παίξαμε bowling, γεγονός που ενίσχυσε την επικοινωνία μας και βοήθησε στη δημιουργία ενός πολύ ευχάριστου κλίματος μεταξύ των αποστολών.

Την δεύτερη ημέρα (12-2-2019) το πρωί πήγαμε και πάλι στο σχολείο, για να παρακολουθήσουμε δύο πολύ ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις από μέλη του μεγαλύτερου γερμανικού, μη κερδοσκοπικού οργανισμού για τους πρόσφυγες, Kolping-Netzwerk für Geflüchtete. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και συμμετείχαμε εναλλάξ στις δράσεις του Kolping Roadshow και σε εκπαιδευτικό σεμινάριο για την ενσωμάτωση των προσφύγων (Integration: training seminar). Το απόγευμα ξεναγηθήκαμε στο Freilicht museum-Kommern, ένα πρωτότυπο υπαίθριο μουσείο στην περιοχή των λόφων Eifel.

Το πρωί της Τετάρτης, (13-2-2019) συναντηθήκαμε στο σταθμό του τρένου στο Sindorf, από όπου πήραμε το τρένο για την Κολωνία. Εκεί ξεναγηθήκαμε στον περίφημο καθεδρικό ναό της Κολωνίας. Ύστερα περιηγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα ξενάγησης Cologne Rally Tour. Η μέρα μας έληξε με επίσκεψη στο Μουσείο Σοκολάτας στην όχθη του Ρήνου.

Την επόμενη μέρα (Πέμπτη, 14-2-2019), ο δήμαρχος του Κέρπεν μας υποδέχτηκε στο δημαρχιακό μέγαρο. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τις διαστάσεις του προσφυγικού προβλήματος και πώς αυτό αντιμετωπίζεται από τις τοπικές αρχές, και να συνομιλήσουμε με έναν πρόσφυγα από το Ιράκ, ο οποίος ζει και εργάζεται τα τελευταία χρόνια στο Κέρπεν. Ύστερα αναχωρήσαμε για την Κολωνία, όπου ξεναγηθήκαμε στο NS Documentation Centre of the city of Cologne, δηλαδή στο κτίριο όπου στεγάζονταν τα  κεντρικά γραφεία της Gestapo στην Κολωνία. Η μέρα μας έληξε με μία βόλτα στις όχθες του Ρήνου.germany02

Κατά την τελευταία ημέρα της παραμονής μας στην Γερμανία (Παρασκευή, 15-2-2019), συναντηθήκαμε στο σχολείο. Εκεί οι μαθητές εργάστηκαν στο Twin space, όπου και ανάρτησαν τις εμπειρίες τους από την επίσκεψη στην Γερμανία και τις σκέψεις τους πάνω στις αξίες, τους στόχους και τις προοπτικές που αναπτύχθηκαν για το προσφυγικό ζήτημα, μέσα από τις κοινές μας δράσεις. Οι καθηγητές είχαν σύσκεψη για τον προγραμματισμό των εργασιών που πρέπει να ολοκληρωθούν για την αποπεράτωση του project. Στη συνέχεια έγινε η απονομή των διπλωμάτων συμμετοχής και αναμνηστικών. Η μέρα έκλεισε με ένα αποχαιρετιστήριο πάρτυ στους χώρους του σχολείου και δείπνο.

 

Στη Ιταλία πραγματοποιήθηκε η 4η κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “Reach out and lend a helping hand: Humanity has no borders” στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος το 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής για τα σχολικά έτη 2017-18 και 2018-19 και οι παρακάτω χώρες: ΓΕΡΜΑΝΙΑ (συντονίστρια χώρα), ΟΛΛΑΝΔΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και ΤΟΥΡΚΙΑ.italy01

Η συνάντηση διήρκεσε από τις 18 Μαρτίου 2019 έως τις 22 Μαρτίου 2019. Τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγήτριες κ. Παπαπαναγιώτου Ελένη (ΠΕ80, Υποδιευθύντρια και συντονίστρια του προγράμματος) και κ. Σκαρλάτου Μαρία  (ΠΕ03)  συνεργάστηκαν εποικοδομητικά με τις αποστολές των άλλων χωρών πάνω στο προσφυγικό ζήτημα.

Τη  πρώτη ημέρα  Δευτέρα  18-3-2019 συναντηθήκαμε όλες οι ξένες αποστολές  στο Iταλικό  σχολείο INSTITUTO COMPRENSIVO στο  Κάβε της Ιταλίας . Μέσα σε ευχάριστο κλίμα έγινε η γνωριμία των ξένων αποστολών  με όλα τα μέλη της Ιταλικής  παιδαγωγικής ομάδας Erasmus +. Την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκε επίσημη τελετή  έναρξης και καλωσόρισμα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου του Κάβε, όπου καθηγητές και μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες που αφορούσαν το προσφυγικό θέμα στο παρελθόν και το παρόν. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Παλεστρίνας, το μουσείο και την Αρχαία πόλη.

Την  επόμενη ημέρα Τρίτη 19—3--2019 αφού ταξιδέψαμε 40 χιλιόμετρα επισκεφτήκαμε τη Ρώμη και ξεναγηθήκαμε στο Κολοσσαίο, το  Ρωμαϊκό Forum και το Ιστορικό Μουσείο της Ελευθερίας.

 Την Τετάρτη  20-3-2019 το πρωί καθηγητές και μαθητές από όλες τις αποστολές συμμετείχαμε σε σεμινάριο στο σχολείο το οποίο είχε διοργανωθεί από την  Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ και αφορούσε το προσφυγικό ζήτημα και μετά το μεσημέρι επισκεφτήκαμε τη πόλη Tivoli και  The Renaissance Villa d' Este.

Την Πέμπτη  21-3-2019 ταξιδέψαμε και πάλι στη Ρώμη όπου επισκεφτήκαμε το Βατικανό και τις πιο σημαντικές πλατείες και δρόμους της Ρώμης( Pantheon, Piazza Navona, Fontana di Trevi).

Την  τελευταία ημέρα  Παρασκευή 22-3-2019 οι μαθητές συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο κλειστό Γυμναστήριο του σχολείου στο Κάβε και ακολούθησε μέσα σε κλίμα συγκίνησης και χαράς η απονομή των αναμνηστικών διπλωμάτων.

 Μετά το μεσημέρι επισκεφτήκαμε το Γεωπαλαιοντολογικό Μουσείο  στο λόφο Rocca di Cave και το πλανητάριο της Πόλης.italy02

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

Στη διάρκεια της εβδομάδας  Erasmus+ , οι μαθητές χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα κατόρθωσαν να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες τους στην επικοινωνία. Όλοι είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς και κουλτούρες, νοοτροπίες και ήθη.italy03

 

Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες του Erasmus + με τίτλο “Reach out and lend a helping hand: Humanity has no borders΄΄ πραγματοποιήθηκε στο ΕΡΕΓΛΙ της Τουρκίας η 2η συνάντηση μαθητών και εκπαιδευτικών στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος το 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής για τα σχολικά έτη 2017-18 και 2018-19 και οι παρακάτω χώρες: ΓΕΡΜΑΝΙΑ (συντονίστρια χώρα), ΟΛΛΑΝΔΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, Π.Γ.Δ.Μ και ΤΟΥΡΚΙΑ.
H συνάντηση διήρκεσε από τις 10 Δεκεμβρίου2018 έως τις 15 Δεκεμβρίου 2018. Τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα της Τουρκίας παρακολουθώντας μαθήματα στο σχολείο υποδοχής.

Φτάσαμε στο σχολείο “Ibrahim Suheyla Izmirli Fen Lisesi “ την πρώτη μέρα 10-12-2018.
Μετά την αρχική ξενάγηση προχωρήσαμε σε δραστηριότητες που αποσκοπούσαν να θερμάνουν το κλίμα με την ονομασία «Το σπάσιμο του πάγου» προκειμένου να γνωριστούν καλύτερα οι μαθητές , να ενθαρρυνθούν να μιλήσουν ελεύθερα για τον εαυτό τους .
Ακολούθησαν οι παρουσιάσεις των χωρών και έγιναν εργαστήρια σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη, με τις φιλανθρωπικές οργανώσεις της Τουρκίας και για τους τρόπους αντιμετώπισης της πείνας στον κόσμο.
Την επόμενη μέρα 11-12-2018 επισκεφθήκαμε την Σαφράμπολη χαρακτηρισμένη από την ΟΥΝΕΣΚΟ ως παγκόσμια κληρονομιά ,προκειμένου να εστιάσουμε στην Τουρκική Κουλτούρα και Ιστορία.
Ακoλουθώντας το καθορισμένο πρόγραμμα την επόμενη μέρα στις 12-12-2018 συναντήθηκαν οι ομάδες στο σχολείο. Με τη μέθοδο του «Καταιγισμού Ιδεών» οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες με θέμα «Εμείς, η Ευρώπη και το μέλλον».
Κατόπιν οι μαθητές μίλησαν μέσα στις τάξεις για τα συναισθήματα, τα όνειρα καθώς και για προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις πατρίδες τους.
Το απόγευμα επισκεφθήκαμε τα σπήλαια του Calavry ώστε να έρθουμε σε επαφή με τη φύση της περιοχής.
Στις 13-12-2018 πραγματοποιήθηκε άλλη μια πολιτιστική δραστηριότητα επισκεπτόμενοι το δάσος του Golcuk.
Την τελευταία μέρα 14-12-2018 συναντηθήκαμε στο σχολείο όπου πραγματοποιήθηκε η δραστηριότητα της «Ζωντανής Βιβλιοθήκης» με τα παρακάτω θέματα: «Μετανάστευση, ενσωμάτωση, και ζητήματα αλληλεγγύης» «Το ταξίδι και τα όνειρα των ασυνόδευτων προσφυγόπουλων».
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η «Στρογγυλή Τράπεζα». Κάθε μαθητής μετά το τέλος της Ζωντανής Βιβλιοθήκης κλήθηκε να μοιραστεί τις εμπειρίες, τα συναισθήματα, τις εντυπώσεις αλλά και τις γνώσεις που αποκόμισε από την προηγούμενη δραστηριότητα..
Στο τέλος έγιναν οι δραστηριότητες του «Twin Space”
Και η τελευταία πράξη μας ήταν μια ευρεία και σε βάθος συζήτηση τόσο για την εβδομάδα που περάσαμε εκεί όσο και για τους τρόπους και τις δράσεις με τις οποίες το πρόγραμμα
θα βελτιώνεται διαρκώς στο μέλλον.