Κινητικότητα στην Ελλάδα- erasmus+ KA2 – CreArtivity

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ERASMUS +ΚΑ2 ΤΟΥ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ

Στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε η 1η κινητικότητα με φυσική παρουσία του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus +Let s be creative and learn with art ” στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος το 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής για τα σχολικά έτη 2019 – 2022 μαζί με τις χώρες της Σλοβενίας, Ρουμανίας, Ισπανίας, Πορτογαλίας.
Η συνάντηση των αποστολών πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από 21 έως 25 Μαρτίου 2022. Οι Έλληνες μαθητές και οι εκπαιδευτικοί Μπάκου Μ.(Δ/ντρια ), Χατζηηλιάδου Χ. (Συντονίστρια του προγράμματος), Βαμβακά Ε., Βερβελάκη Α., Καλαντζής Α., Παπαμήτσος Γ. και Σκαρλάτου Μ. είχαν την ευκαιρία να υποδεχτούν τις ξένες αποστολές και να μοιραστούν μαζί τους αξέχαστες εμπειρίες.
Τη Δευτέρα 21/3/2022 πραγματοποιήθηκε επίσημη τελετή έναρξης στο Δημαρχείο Καισαριανής. Μετά το καλωσόρισμα από το Δήμαρχο, τη Διευθύντρια και τη συντονίστρια, την παρουσίαση των αποστολών και την προβολή των χωρών και των σχολείων τους μέσω βίντεο, ακολούθησαν εργασίες των μαθητών σχετικά με την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης ενδυμάτων και παρουσίαση καλών πρακτικών παραδειγμάτων. Η συνεργατική δραστηριότητα “Ντύστε μια Αθηναία” της κλασσικής εποχής χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά ολοκληρώθηκε επί σκηνής με το αντικείμενο που κάθε αποστολή είχε ετοιμάσει. Η τελετή έληξε με μουσική και ελληνικούς χορούς. Μετά από ξενάγηση στο Μουσείο Εθνικής αντίστασης στο Σκοπευτήριο Καισαριανής και γεύμα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο.

Την Τρίτη 2 2/3/2022 οι αποστολές ξεναγήθηκαν σε εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους της πρωτεύουσας υψηλής ιστορικής και αισθητικής αξίας: στο θέατρο του Διονύσου, το Ηρώδειο, τον βράχο της Ακρόπολης και την Αρχαία Αγορά. Ακολούθησε γεύμα στο Μοναστηράκι και περιήγηση στην Πλάκα.


Την Τετάρτη 23/3/2022 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο διαδραστικό Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κοτσανά, όπου οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με νοητικά παιχνίδια, μουσικά όργανα και τεχνολογικά επιτεύγματα της αρχαιότητας. Αφού ξεναγήθηκαν στα εκθέματα και επιδόθηκαν σε δοκιμασίες αποχώρησαν για να μεταβούν στο χώρο του σχολείου όπου προσφέρθηκε γεύμα συνοδεία μουσικής και χορού. Στη συνέχεια οι μεν μαθητές συμμετείχαν σε εργαστήριο κατασκευής κοσμημάτων με τη χρήση χαρτοπολτού, οι δε καθηγητές αντάλλαξαν ιδέες και καλές πρακτικές που εφάρμοσαν στις τάξεις τους αξιοποιώντας διάφορες μορφές τέχνης.
Η ημέρα έκλεισε με επίσκεψη στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Σ. Νιάρχος, στη συστεγαζόμενη Εθνική Βιβλιοθήκη και σε εκθέσεις ζωγραφικής που φιλοξενούνται στο Ίδρυμα.


Την Πέμπτη 24/3/2022 πραγματοποιήθηκε εξόρμηση στην Πελοπόννησο. Στο θέατρο της Επιδαύρου, μετά την ξενάγηση, οι Έλληνες μαθητές παρουσίασαν σύντομο θεατρικό δρώμενο και οι μαθητές των υπόλοιπων αποστολών επιδόθηκαν σε αυτοσχεδιασμούς. Πριν την ξενάγηση στο χώρο των Μυκηνών οι αποστολές συμμετείχαν σε εργαστήριο κατασκευής πλαγγόνας, πήλινης δηλ. αρχαιοελληνικής κούκλας Η εκδρομή έληξε μετά την επίσκεψη στην πόλη του Ναυπλίου.

Την Παρασκευή 25/3/2022 μετά το τέλος της παρέλασης της 25ης Μαρτίου στο κέντρο της Αθήνας, μέρος της οποίας οι αποστολές είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου οι μαθητές επιδόθηκαν σε “παιχνίδι θησαυρού” στηριγμένο σε φυλλάδιο του Μουσείου.
Στο αποχαιρετιστήριο γεύμα που ακολούθησε στην Πλάκα σε κλίμα συγκίνησης επιδόθηκαν αναμνηστικά δώρα και τα πιστοποιητικά συμμετοχής.

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης μαθητές και καθηγητές βελτίωσαν την επικοινωνιακή ικανότητά τους στην Αγγλική γλώσσα, αξιοποίησαν και ενίσχυσαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες (μέσω βίντεο, παρουσιάσεων και ψηφιακών εφαρμογών που εκλήθησαν να χρησιμοποιήσουν, όπως kahoot, Quizlet, easyl.ly) διεύρυναν τις ιστορικές τους γνώσεις με βιωματικό τρόπο και αυτοπρόσωπη παρουσία σε χώρους υψηλής καλλιτεχνικής αξίας, ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα ανακύκλωσης, εξέφρασαν τη δημιουργικότητά τους με τη συμμετοχή τους σε οργανωμένα εργαστήρια ή σε ομαδικές δραστηριότητες. Οι καθηγητές με την ανταλλαγή ιδεών και καλών
πρακτικών ενισχύθηκαν στην προσπάθειά τους να εντάξουν την τέχνη στη μαθησιακή διαδικασία. Ήρθαν, τέλος, όλοι σε επαφή με στοιχεία της κουλτούρας και των ηθών των ξένων αποστολών και δημιούργησαν δεσμούς φιλίας.

Δραστηριότητες από την κινητικότητα στην Ελλάδα

Έγινε με το Padlet