«Μαθαίνω χωρίς να βλέπω»

Την Παρασκευή 12/5/2023 έλαβε χώρα στο 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής η δράση «Μαθαίνω χωρίς να βλέπω», που υλοποιείται με την αρωγή της Περιφέρειας Αττικής, σε σχολεία της Αττικής από την ομάδα τυφλών ξεναγών της κοινωνικής συνεταιριστικής επιχείρησης Black Light. Ευχαριστούμε πολύ τον Αντιπεριφερειάρχη Κεντρικού Τομέα Αττικής κ. Γιώργο Βλάχο που μας έφερε σε επαφή με το πρόγραμμα, το οποίο αφορά την εξοικείωση των μαθητών με τις ειδικές δεξιότητες των παιδιών με αναπηρία, προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο της ρατσιστικής αντιμετώπισης.

Το παρακολούθησαν περίπου 100 μαθητές της Β΄ τάξης του σχολείου μας. Αποτελείται από πολυαισθητηριακά εργαστήρια και αφορά στην εξοικείωση των μαθητών με την τυφλότητα προκειμένου να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, την έννοια της αλληλεγγύης και την κριτική τους σκέψη. Στόχος είναι να κατανοήσουν τις λειτουργικές ανάγκες των ανθρώπων με αναπηρία, ένα εφόδιο απαραίτητο για τους μελλοντικούς ενήλικες μιας κοινωνίας που πρέπει να αντιμετωπίζει όλους τους πολίτες ισότιμα και συμπεριληπτικά.

Περιείχε:

● Παιχνίδι γνωριμίας από εμψυχωτές της Black Light.

● Βασικές έννοιες. Πώς αναγνωρίζουμε ένα τυφλό άτομο στο δρόμο, τί είναι και σε τί χρειάζεται ο σκύλος οδηγός.

● Γνωριμία με τη γραφή Braille. Τα παιδιά μαθαίνουν την σπουδαιότητα της για τα τυφλά παιδιά, έρχονται σε επαφή με βιβλία που χρησιμοποιούν τυφλοί μαθητές και μαθαίνουν πώς να γράφουν τα ίδια, μικρές – απλές λέξεις.

● Παιχνίδι με τις τέσσερις αισθήσεις. Ανάλογα με την ηλικία τα παιδιά ενθαρρύνονται να μιλήσουν για το ποιες είναι οι 5 αισθήσεις και ποια θεωρούν ως πιο σημαντική.

● Συνοδεία ενός τυφλού ατόμου. Οι μαθητές μαθαίνουν με τη βοήθεια ενός τυφλού ατόμου τί να κάνουν όταν συναντήσουν κάποιον/α που δεν βλέπει στο δρόμο, πώς χρησιμοποιείται σωστά το λευκό μπαστούνι, πώς είναι η κίνηση στους δρόμους για τα άτομα με αναπηρία όρασης και τί προκλήσεις αντιμετωπίζουν.

● Ελεύθερη συζήτηση/ερωτήσεις/ζωγραφική. Ανάλογα με την ηλικία τους τα παιδιά καλούνται να απευθύνουν ερωτήσεις στους τυφλούς εισηγητές και αν θέλουν να ζωγραφίσουν κάτι σχετικά με την εμπειρία που βίωσαν.