Πρόγραμμα – Δραστηριότητες της επίσκεψης στη Ρουμανία

Στην Εκπαιδευτική επίσκεψη/ μετακίνηση στα πλαίσια του προγράμματος στο Tg- Mures, Cristesti της Ρουμανίας από 6-10-2014 ως 10-10-2014 συμμετείχαν:5 άτομα από Ισπανία (2 καθηγητές και 3 μαθητές),2 άτομα από Τουρκία(2 καθηγητές ), 4 άτομα από Πολωνία (2 καθηγητές και 2 μαθητές) και 6 άτομα από Ελλάδα(2 καθηγητές και 4 μαθητές)
Ειδικότερα συμμετείχαν τα σχολεία:
Παπαπαναγιώτου Ελένη, ΠΕ 15 ,Συντονίστρια του προγράμματος Comenius
Τριανταφύλλου Αναστάσιος ΠΕ8

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ
Η αναχώρηση Ελληνικής αποστολής έγινε την Κυριακή 5-10-2014 από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με την πτήση των 5:00 για Βελιγράδι. Η άφιξη στο αεροδρόμιο της Βελιγραδίου έγινε στις 5.40 ώρα Βελιγραδίου όπου και παραμείναμε έως στις 9.15 οπότε και αναχωρήσαμε με την πτήση των 11.35 για Βουκουρέστι. Στη συνέχεια πήραμε το υπεραστικό λεωφορείο για τον προορισμό μας που ήταν η Τρανσυλβανία και ειδικότερα το Τg-Mures όπου και φτάσαμε μετά από ένα πολύωρο ταξίδι 6,5 ωρών.
Κατά την άφιξή μας στο Tg- Mures μας υποδέχτηκε η Ρουμάνα Συντονίστρια και οι γονείς που θα φιλοξενούσαν τους Έλληνες μαθητές μας και άμεσα μεταβήκαμε στο ξενοδοχείο των καθηγητών και των μαθητών στις Ρουμάνικες οικογένειες .
ΔΕΥΤΕΡΑ 6-10-2014

• 8:45. Mετάβαση των καθηγητών με πούλμαν στο σχολείο από το ξενοδοχείο. Οι Έλληνες μαθητές ήταν εκεί με τους Ρουμάνους συμμαθητές τους.
  • 9:00.Υποδοχή από τον διευθυντή του σχολείου και τους καθηγητές .Στη συνέχεια περάσαμε στην αίθουσα όπου ήταν διαμορφωμένη για την τελετή υποδοχής των ξένων αποστολών. Μετά το καλωσόρισμα και το λόγο του διευθυντή, η υπεύθυνη του προγράμματος μας παρουσίασε το πρόγραμμα της εβδομάδας, και τις δραστηριότητες που είχαμε να κάνουμε. Η τελετή συνεχίστηκε με την παρουσίαση του Solar power generation project από την Gereb Beata (καθηγήτρια του σχολείου) όπου μας υποδείκνυε τρόπους χρησιμοποίησης της ηλιακής ενέργειας.
  • 11:00. Διάλλειμα και πρωινό με Ρουμάνικα γλυκά.
  • 11:30. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου και καταλήξαμε στην αυλή όπου μας περίμεναν τμήματα των τάξεων με τοπικές ενδυμασίες. Ακολούθησαν τοπικοί χοροί, Ρουμάνικοι, Ουγγαρέζικοι και Τσιγγάνικοι.
  • 12:30. Επίσκεψη των αποστολών στο Δημαρχείο της πόλης, όπου μας υποδέχθηκαν ο Δήμαρχος και αντιπροσωπία της τοπικής κοινότητας με τοπικά εδέσματα.
  • 14:00. Γεύμα σε τοπικό εστιατόριο της πόλης για όλη την ομάδα Comenius.
  • To απόγευμα είχαμε ελεύθερο χρόνο να περιηγηθούμε στη πόλη. Στη συνέχεια οι μαθητές ακολούθησαν τους Ρουμάνους συμμαθητές τους και οι καθηγητές επέστρεψαν στο ξενοδοχείο.

ΤΡΙΤΗ 7-10-2014

• 06:30. Οι καθηγητές με πούλμαν από το ξενοδοχείο περνούν από το σχολείο και παραλαμβάνουν και τους μαθητές των αποστολών και τους Ρουμάνους καθηγητές και μαθητές και ξεκινούν την επίσκεψη στο Cheile Bicazului και την accumulation lake.
  • 10:00 Πρώτη στάση στο εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού στο Stanceni όπου μας ξενάγησαν στους χώρους του εργοστασίου, και μας ενημέρωσαν για την διαδικασία της εμφιάλωσης του φυσικού νερού.
  • 11:30 .Άφιξη στη Red Lake ,στα ανατολικά Καρπάθια, που είναι ένα φράγμα λίμνης. Το όνομά της το πήρε από τις κόκκινες προσχώσεις που φέρνει το κόκκινο ρυάκι(red creek). Στη συνέχεια προχωρήσαμε βόρεια ανατολικά και φτάσαμε στο Bicaz Canyon.Το φαράγγι έχει δημιουργηθεί από τα νερά του ποταμού Bicaz και είναι η δίοδος μεταξύ των Ρουμάνικων επαρχιών της Μολδαβίας και της Τρανσυλβανίας. Λίγα χιλιόμετρα παραπάνω συναντήσαμε την Lake Bicaz, την μεγαλύτερη τεχνητή λίμνη της Ρουμανίας , που βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο του ποταμού Bistrita. Αυτή η λίμνη είναι το αποτέλεσμα του σχηματισμού του υδρο-ενεργητικού φράγματος του Bicaz. Χτίστηκε μεταξύ 1950-1960 και χρησιμοποιείται για την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας. Βόρεια της πόλης Bicaz, υπάρχει βιολογική ερευνητική εγκατάσταση ,εξοπλισμένη με ένα μικρό υποβρύχιο για υποβρύχιες εξερευνήσεις. Αυτή την εγκατάσταση την είχε επισκεφτεί το 1984 και ο Ζακ Υβ Κουστώ.
  • 15:00 Γεύμα στη περιοχή Gheorgheni της Τρανσυλβανίας.
  • 17:00 Eπιστροφή στο ξενοδοχείο και οι μαθητές στα σπίτια των οικογενειών που τους φιλοξενούσαν.

ΤΕΤΑΡΤΗ 8 -10-2014

• 8:30. Με το πούλμαν καθηγητές και μαθητές ξεκινάμε για την περιήγησή μας στο κέντρο του Tg- Mures με ενδιάμεσες στάσεις.
  • 9:30. Στάση και επίσκεψη στην Aquaserv S.A Company Tg-Mures, ένας από τους σπουδαιότερους περιφερειακούς φορείς στον τομέα της παροχής του πόσιμου νερού και υπηρεσιών αποχέτευσης στη Ρουμανία .Οι βασικές υπηρεσίες της εταιρίας αυτής είναι:1) παραγωγή πόσιμου νερού και διανομή 2) συλλογή και επεξεργασία λυμάτων και 3)συλλογή και διαχείριση των όμβριων υδάτων. Ενημερωθήκαμε για όλα αυτά από τους υπεύθυνους της εταιρίας και ξεναγηθήκαμε στους χώρους .
  • 10:45. Επίσκεψη στο ‘Multinvest S.R.L The green house «πράσινο σπίτι» στο Tg- Mures. Αυτό το κτίριο είναι the first A class “green” office building,κατασκευασμένο με τις προδιαγραφές του Βρετανικού συστήματος BREEAM(σύστημα κατασκευής κτιρίων φιλικών με το περιβάλλον). Στο υπόγειο του κτιρίου υπάρχουν 50 θέσεις στάθμευσης και θέσεις για φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τη βοήθεια των φωτοβολταϊκών πάνελ πού βρίσκονται στην ταράτσα του κτιρίου. Ο αερισμός γίνεται με ανάκτηση της θερμότητας, η παραγωγή ζεστού νερού με τους ηλιακούς συλλέκτες, το βρόχινο νερό το χρησιμοποιούν για να ποτίσουν το πράσινο στις βεράντες και στις τουαλέτες.
  • 13:30. Γεύμα σε εστιατόριο σε κεντρικό σημείο της πόλης.]
  • 15:00. Τhe Palace of Culture in Tg- Mures. Συνάντηση με την ξεναγό για περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης ξεκινώντας από το Cultura Palace, ένα από τα αξιοσημείωτα κτίσματα του κέντρου της πόλης. Κτίστηκε γύρω στα 1911 και χρησιμοποιήθηκε ως θέατρο , ωδείο, πινακοθήκη και βιβλιοθήκη.
  • 17:00. Οι μαθητές ακολούθησαν τους συμμαθητές τους Ρουμάνους και συνέχισαν με το δικό τους πρόγραμμα, ενώ οι καθηγητές είχαν ελεύθερο το απόγευμα τους .
  • 19:30. Δείπνο σε παραδοσιακό εστιατόριο όπου γνωρίσαμε και άλλους καθηγητές του σχολείου.

ΠΕΜΠΤΗ 9-10-2014

• 7:30. Αναχώρηση από το ξενοδοχείο οι καθηγητές με το πούλμαν για να συναντήσουμε τους υπόλοιπους της ομάδας για την εκδρομή μας στο Brain και στη Sighisoara.
  • 10:00. Πρώτη στάση στο Feroflor Recycling Factory , εργοστάσιο ανακύκλωσης από την περιοχή της Sighisoara. Εκεί μας περίμεναν οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο και μας εξήγησαν την διαδικασία της ανακύκλωσης των προϊόντων.
  • 12:30. Άφιξη στο Brain και ειδικότερα στο Bran Castle ένα εθνικό μνημείο και ορόσημο για την Ρουμανία.To κάστρο βρίσκεται στα σύνορα μεταξύ Τρανσυλβανίας και Βλαχίας. Συνήθως είναι γνωστό ως το” Κάστρο του Δράκουλα”. Βέβαια ο Δράκουλας ,όπως μας εξήγησε η ξεναγός ,είναι ένας φανταστικός χαρακτήρας που εμπνεύστηκε ο Bram Stoker από τον Βλαντ τον Γ’ που κυβέρνησε την Βλαχία. Έμβλημά του υπήρξε ο Δράκος κρεμασμένος από ένα σταυρό. Το παρωνύμιο Τέπες προέρχεται από τον ανασκολοπισμό που εφάρμοζε στους Οθωμανούς εχθρούς του. Ο Βλάντ επονομάστηκε Δράκουλας που σημαίνει γιό του Δράκου. Το όνομα του Βλάντ έγινε θρύλος. Το κάστρο το 1920 έγινε το σπίτι της βασίλισσας Μαρίας και το κληρονόμησε η κόρη της Ιλεάνα και κατά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο το έκανε νοσοκομείο. Το 1957 το κατέσχεσε η Ρουμάνικη κυβέρνηση από τη βασιλική οικογένεια και το μετέτρεψε σε μουσείο. Τελικά το επέστρεψε στην οικογένεια το 2005 και σήμερα το κατέχει ο εγγονός της βασίλισσας Ιλεάνας.
  • 14:00. Γεύμα στην πόλη.
  • 15:00. Aναχώρηση από την πόλη με το πούλμαν για Sighisoara .Μετά από δίωρο ταξίδι φτάνουμε στο κάστρο της Sighisoara. Στάση και επίσκεψη στα σοκάκια του φρουρίου.
  • 20:00. Άφιξη των μαθητών όπου τους παρέλαβαν οι οικογένειες που τους φιλοξενούσαν και των καθηγητών στο ξενοδοχείο στο Τg –Mures.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10-10-2014

• 10:00. Άφιξη στο σχολείο των καθηγητών .Οι μαθητές ήταν ήδη στις τάξεις με τους Ρουμάνους συμμαθητές τους και παρακολουθούσαν τα Ρουμάνικα μαθήματα. Μάλιστα εργάστηκαν πάνω σε κάποιες παιδαγωγικές δραστηριότητες που είχαν σχέση με την χειροτεχνία και ειδικότερα σε κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά.
  • 10:30. Συνάντηση των καθηγητών με θέμα συζήτησης τις δραστηριότητες της ομάδας για τους επόμενους μήνες. Α) Αναφερθήκαμε στην ημέρα της ποδηλασίας που είχαμε συμφωνήσει να γίνει στην αρχή της σχολικής χρονιάς .Τελικά καταλήξαμε να γίνει μεταξύ των επισκέψεων Ρουμανίας και Γερμανίας αφού πρώτα στείλουμε στην Ισπανία το φυλλάδιο που θα μοιράσουμε την ημέρα αυτή. Β)Όσον αφορά τα στατιστικά για τα (πράσινα σπίτια) ,αποφασίσαμε να δώσουμε ερωτηματολόγια στα παιδιά και στις οικογένειές τους να απαντηθούν. Τα αποτελέσματα θα γίνουν με γράφημα το οποίο θα σταλεί από την κάθε χώρα ως το τέλους του χρόνου στην Ισπανία που είναι υπεύθυνη για αυτό το ρόλο. Γ)Οι τηλεδιασκέψεις τελικά καταλήξαμε να γίνουν δύο ακόμα και μετά από ψηφοφορία τα θέματα θα είναι:1) ανακύκλωση στο σπίτι και 2)φυσικά πάρκα και ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση τον Δεκέμβριο του 2014 και τον Μάρτιο του 2015. Δ)Αλληλογραφία μεταξύ των μαθητών της ομάδας .Εκ νέου θα αποσταλούν τα e-mails όσον παιδιών θέλουν να το κάνουν ( τουλάχιστον 15 από κάθε χώρα) Ε) Το κουίζ συνεχίζεται κανονικά και Στ) Η μελέτη του ενεργειακού κόστους του κάθε σχολείου βασιζόμενη η κάθε χώρα στο αριθμό των μαθητών , του προσωπικού ,των καθηγητών ,του αριθμού των αιθουσών για ένα χρόνο .Συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο του 2013 έως τον Οκτώβριο του 2014 . Στο τέλος οι μαθητές θα πρέπει να καταθέσουν 5 προτάσεις που θα δίνουν λύσεις στη μείωση του ενεργειακού κόστους. Όλα αυτά μέχρι τις 20 του Φλεβάρη.
  • 14:00. Γεύμα στο σχολείο με το παραδοσιακό φαγητό της Ρουμανίας που τρώνε όταν έχουν γιορτή.
  • 15:00. Οι μαθητές ακολούθησαν τους Ρουμάνους συμμαθητές τους στα σπίτια τους για να προετοιμαστούν για το Gala dinner που θα γινόταν σε αίθουσα του ξενοδοχείου που έμεναν οι καθηγητές .
  • 19:00. Αποχαιρετιστήριο δείπνο και τελετή λήξης της επίσκεψης μας στη Ρουμανία. Ο Διευθυντής του σχολείου μετά από ένα σύντομο αποχαιρετιστήριο λόγο, μας έδωσε τις βεβαιώσεις μας και τα αναμνηστικά από την χώρα του. Ζήσαμε μια Ρουμάνικη βραδιά με παραδοσιακά φαγητά και ρουμάνικο χορό .Στο τέλος της βραδιάς όλοι ήμασταν συγκινημένοι μαθητές και καθηγητές.

ΣΑΒΒΑΤΟ 11-10-2014

• 7:30. Αναχώρηση ελληνικής αποστολής από το Τg-Mures για το Βουκουρέστι. Μετά από 6,5 ώρες φτάσαμε στο αεροδρόμιο του Βουκουρεστίου. Οι άλλες αποστολές θα έφευγαν αργότερα αφού πρώτα είχαμε ανανεώσει την επόμενη συνάντησή μας για τον Δεκέμβριο στην Γερμανία. Μετά από πτήση 1 ώρας και 40 λεπτών φτάσαμε στην Αθήνα το απόγευμα του Σαββάτου στις 18.30 με τις αποσκευές μας γεμάτες αναμνήσεις από την εβδομάδα στη Ρουμανία.

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Η οργάνωση της κινητικότητας από το Ρουμάνικο σχολείο ήταν πολύ καλή ,το περιβάλλον ευχάριστο και ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου πολύ φιλικός.
Οι φιλοξενούμενες χώρες ήρθαμε σε επαφή με την κουλτούρα και τον πολιτισμό της Ρουμανίας. Οι μαθητές, έζησαν τη Ρουμάνικη φιλοξενία και ενθουσιάστηκαν από τα έντονα χαρακτηριστικά της.
Οι μαθητές συνειδητοποίησαν ότι μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας όπως είναι η Αγγλική Γλώσσα στο δικό μας πρόγραμμα, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επαφή , συνεργασία και αλληλεγγύη μεταξύ πολιτών διαφορετικών χωρών.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *