Προτάσεις των εκπαιδευτικών του 2ου γυμνάσιου Καισαριανής για τη βελτίωση των σχέσεων καθηγητών-μαθητών
- Συζήτηση με τους μαθητές
- για την βαθμολογία
- για ζητήματα καθημερινότητας και θέματα που απασχολούν τους μαθητές
- για θέματα συμπεριφοράς και δυσλειτουργικής συμπεριφοράς μαθητών
- για θέματα μαθησιακών δυσκολιών και υποστήριξη σε αυτά
- για τους στόχους και την εστίαση στην απόκτηση γνώσεων
- συμμετοχή σε προγράμματα περιβαλλοντικά και ευρωπαϊκά (Εrasmus)
- χωρισμός των μαθητών σε ομάδες με δραστηριότητες που βοηθούν την συνεργασία μεταξύ μαθητών.
- δημοκρατικό κλίμα στην τάξη με καθορισμός κανόνων.
- έμφαση στις θετικές ενέργειες παρά στα λάθη
- ένταξη προσωπικών επιλογών στην διδασκαλία (π.χ. μουσικές επιλογές)
- αξιοποίηση οπτικοακουστικών μέσων και χρήση των ΤΠΕ στην τάξη
- η συμμετοχή μου (του καθηγητή) σε εξωσχολικές δραστηριότητες και επισκέψεις
- πειράματα στο μάθημα (μάθημα φυσικής)
- αλληλοδιδακτική
- χρήση σχεδιαγραμμάτων σε μαθήματα που απαιτούσαν «παπαγαλία»
- ατομική διδασκαλία ώστε να καλυφθούν κενά
- επιβράβευση και ενθάρρυνση των μαθητών
- επικοινωνία με τους γονείς
- δραστηριότητες για την σύνδεση της θεωρίας με την πράξη
- δραματοποίηση κειμένων
- εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας (διαφορετικές ασκήσεις, δραστηριότητες για διαφορετικές ομάδες μαθητών στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο) Προσαρμογή της ύλης στις ικανότητες των μαθητών
- αναρτήσεις οπτικοακουστικού υλικού, γλωσσάριου και online ασκήσεων στην e-class για επανάληψη και εμπέδωση της ύλης για όλα τα μαθήματα
- εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης (εργασίες και προφορικές παρουσιάσεις)
- αναστραμμένη τάξη
- επιλογή κειμένων που λειτουργούν θετικά για συζήτηση και τους προβληματισμούς των μαθητών
- ασκήσεις δημιουργικής γραφής
- παιχνίδια
- κατασκευές
- ζωγραφιές
- δημιουργία video για την αρχαία ελληνική γραμματική
- υπομονή
- Εκδρομές
- Projects
- Δραστηριότητες πέρα από τα γνωστικά αντικείμενα μετά και έξω από το σχολείο
- Θεατρικό εργαστήρι, θεατρικό παιχνίδι και θεατρικές ομάδες
- Σατιρικά σκετς για την σχολική ζωή
- Θεατρικό εργαστήρι στο μάθημα της Ελένης του Ευριπίδη (εκτός ωρολογίου προγράμματος)
- Συμμετοχή μαθητών σε ενημερωτικές συναντήσεις
- Πεζοπορία στον Υμηττό
- Συμμετοχή των μαθητών σε αθλητικά γεγονότα της πόλης (Μαραθώνιος)
- Μαθητικοί αγώνες
- Εφαρμογή Quizzlet
- Σταυρόλεξα
- Quiz σε ομάδες
- Αξιοποίηση της τέχνης, δράσεις που σχετίζονται με την καλλιτεχνική έκφραση των μαθητών
- Χορωδία
- Παρακολούθηση συναυλιών
- Παρακολούθηση κινηματογραφικών ταινιών και συζήτηση, κινηματογραφική λέσχη
- Δημιουργία μαθητικών ομάδων δράσεις (π.χ. καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας)
- Καθοδήγηση από ψυχολόγους
- Εθελοντικές δράσεις
- Γιορτές ποίησης, εκδηλώσεις για την ελληνική γλώσσα
- Υιοθέτηση κοινής γραμμής από όλους τους συναδέλφους του συλλόγου διδασκόντων.
- Μάθημα στο άλσος
- Παρουσία των καθηγητών σε εκδηλώσεις (π.χ. χοροί) των μαθητών
- Όλες οι καλές πρακτικές βοηθούν στην βελτίωση των σχέσεων, πρέπει να στρηρίζονται όμως στα ενδιaφέροντα των μαθητών, να προτείνονται από τους ίδιους τους μαθητές.